Már korábban, egészen pontosan 2 éve leírtam tapasztalataimat a Honvédkórház szülészetéről. Második szülésem kapcsán újra megosztom a friss élményeket és a változásokat.

2016. augusztus végén szültem másodszorra a Honvédkórház szülészetén. A szülés fájásokkal indult még otthon és sajnos vagy szerencsére a fájások olyan gyorsan sűrűvé váltak, hogy a kórházba már tolófájással érkeztem. A magzatvíz a szülészeten folyt el. Lényegében a szülészetre érve már "csak" ki kellett tolnom a második gyermekemet.

Ebben két szülésznő volt a segítségemre, illetve az ügyeletes orvos. (Volt saját orvosom, de sajnos Ő nem ért oda a szülésre annak gyors lefolyása miatt.) A szülésznők is és az ügyeletes orvos is támogatott mindenben, néha erélyesebben, néha kedvesebben szóltak hozzám attól függően, hogy a helyzet mit kívánt meg, de lényegében szakszerűen és maximális odafigyeléssel fordultak felém.

Két éve még a baba születése után az újszülöttet elvitték megmérni, letisztogatni közvetlen a szülés után és csak utána hozták vissza a mamához arra a bizonyos két órára. Most a szülés után rögtön nem viszik el a babát, a mama mellkasán pihenhet 2 órát és csak ezután jön méregetés és az egyéb orvosi dolgok.

Az újszülött osztály sajnos nem sokat változott. Ráférne azért egy kis modernizálás, de azért szerintem teljesen elfogadható a kinézete. Látogatás továbbra is csak a folyosón, a mama kimehet, de a babát csak az üvegen keresztül nézhetik meg a látogatók, ami szerintem rendben van is így.

A mamákat ellátó nővérek továbbra is nagyon rendesek, nagyon lelkiismeretesek. A csecsemős nővérekkel kapcsolatban nekem most pozitívabbak a tapasztalataim, mint korábban, csak kedves, odafigyelő csecsemősökkel találkoztam. Talán egy alkalom volt, amikor kicsit durvább hangnemben szólt az egyikük hozzám, de én ezt nem vettem zokon, főleg mert hajnal 2-kor egy bömbölő csecsemő megnyugtatása fontosabbnak tűnt, mint a nővér hangnemével foglalkozni.

Az anyatejes táplálást továbbra is kiemelten fontosnak tartják, ehhez igyekeznek minden segítséget megadni. Tapasztalt anyukáknak azért könnyebb a helyzete, a kezdő, elsőgyermekes anyukákat azért össze tudják zavarni az egymásnak ellentmondó tanácsokkal, de ebben a témában ez nem szokatlan.

A gyerekorvosok kedvesek, türelmesek, odafigyelőek továbbra is. Minden kérdésre készségesen válaszolnak.

A babákat most minden este elvitték megfürdetni és szépen becsomagolva, átöltöztetve, valamilyen fura módon teljesen nyugodt állapotban hozták vissza.

Összefoglalva apró változások vannak a korábbi tapasztalatokhoz képest és még mindig elmondható, hogy lényegében pozitív tapasztalataim vannak ennek a kórháznak szülészetéről és nem bántam meg, hogy másodszorra is itt hoztam világra a gyermekemet.

Szerző: Séfmami  2016.09.28. 14:17 Szólj hozzá!

Címkék: Várandósság Terhesség Szülés Kismama Tudnivalók Kismamáknak Jótanácsok kismamáknak Kismama az orvosnál

A bejegyzés trackback címe:

https://sefmami.blog.hu/api/trackback/id/tr3311662226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása