Folytatom tehát a mintaétrendhez kapcsolódó bejegyzések sorozatát. A mostani poszt is 1 éven felüli babáknak és persze mamájuknak szól. A mai menüben a hal kapja a főszerepet.

Sokat halljuk mostanában, hogy nem eszünk elég halat. Sokan nem is szeretik ezt az ételt. Pedig, ha mi magunk nem szeretjük, akkor bizony nehéz rávenni magunkat, hogy csemeténknek elkészítsük. Azért én biztatok mindenkit, hogy próbálkozzon esetleg többféle halfajtával, ha elsőre nem járt sikerrel és különböző elkészítési módokkal is, mert a hal fogyasztása nagyon fontos lenne, ugyanis a hal fontos ásványi anyag és vitaminforrás, amelyek nagy jelentőséggel bírnak a fejlődő szervezet számára.

A megfelelő halfajta kiválasztása számomra nem volt egyszerű feladat. Elolvastam több cikket, érdeklődtem a védőnőnél, de csak halogattam a halétel készítését. Sok cikk szól arról, hogy milyen káros anyagok vannak a tenyésztett halakban, hogy a tengeri halak akár ártalmasak is lehetnek, hogy a nagy testű halak semmiképp sem jók. Meg persze megtaláltam minden rémhír ellenkezőjét is. De akkor mit adjak a gyermekemnek, ha szeretném, hogy megismerje és megszeresse a halat?

Beletelt néhány hétbe, míg felülemelkedtem a negatív híreken és úgy döntöttem, hogy kisebb testű tengeri halfilét teszek be a kosárba az üzletben, egyszerűen azért, mert ránézésre nagyon gusztusosnak tűnt. Elkészítettem, a kisfiam szerette, de amikor 1-2 hét múlva újra halat tálaltam, szálkát találtam a halfilében. Ettől megrémültem és más halfajtát választottam, ami a Tilápia lett. Ezzel eddig még nem csalódtam, pedig már számtalanszor elkészítettem. Az húsa hófehér, szálkának még nyoma sem volt és az íze valami isteni.

A hosszas bevezető után íme tehát a mintaétrendem, amiben ebédre halat tálalok:

Reggeli:

1 db kifli kefírrel

Tízórai:

1 db alma

Ebéd:

roston sült tilápia halfilé párolt répás rizzsel

Elkészítés:

A rizst kevés olajon megpirítjuk és felöntjük másfélszer több vízzel, amibe belerakjuk a felkarikázott répát. A halszeleteket enyhén sózva és borsozva olíva olajon megsütjük. 

Uzsonna:

1 db narancs

2 db mandarin

3-4 szem babakeksz

Vacsora:

1 db vajas kifli, sonkával

 

Remélem sikerült egy kis kedvet csinálnom a halételek készítéséhez. Bíztatok mindenkit, hogy próbálja ki, mert gyorsan, könnyen elkészíthető ételről van szó. Kommentek formájában örömmel várom a tapasztalatokat vagy esetleg a másfajta receptötleteket. 

Szerző: Séfmami  2016.03.03. 13:56 Szólj hozzá!

Címkék: Receptek Étrend Egyszerű recept Babalét Receptek 1 éves koron túl Mintaétrend babáknak 1 éves kor felett

A bejegyzés trackback címe:

https://sefmami.blog.hu/api/trackback/id/tr678441052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása